Politica de prelucrare
a datelor cu caracter personal
”A Tehno Distribuție” SRL
1. Prevederi Generale
1.1 Scopul prezentei politici
Aceasta politica are drept scop informarea unitara a oricarei
persoane fizice ale carei date cu caracter personal
sunt prelucrate de catre Companie si se aplica urmatoarelor persoane, denumite impreuna
in mod generic „Persoane vizate” sau „Subiecți ai datelor cu caracter
personal”:
– Clientul (chiar si dupa incetarea
relatiei contractuale), potentiali
clienti, persoane cu care Compania deruleaza tranzactii ocazionale, reprezentantii legali sau conventionali
ai Clientului,;
– Persoanele de contact, angajatii si/sau
persoanele fizice desemnate de catre un Client al
Companiei (chiar si dupa incetarea
relatiei contractuale);
– Persoanele de contact, reprezentantii legali
sau conventionali, colaboratori, angajati
si/sau persoanele fizice desemnate de catre un
partener contractual al Companiei;
– Angajatii Companiei;
– Candidatii care doresc sa ocupe posturi in
cadrul Companiei;
– Vizitatorii site-urilor Companiei;
– Persoane fizice care au depus o petiție adresată Companiei, și nu se
încadrează în categoriile enumerate mai sus.
Această Politică de confidenţialitate explică
modul în care Compania prelucrează datele personale, de asemenea descrie,
tipurile de informaţii personale prelucrate. Stabileşte, de asemenea, drepturile persoanelor vizate în
legătură cu datele personale care sunt prelucrate de către Companie.
1.2 Definiții relevante utilizate
Definitii relevante in contextul protectiei datelor cu
caracter personal
Date cu caracter personal – orice informatie
privind o persoana fizica identificata sau identificabila; O persoana fizica
identificabila este o persoana care poate fi identificata, direct sau indirect,
in special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un numar de identificare, date de localizare, un identificator
on-line (login), sau la unul sau mai multe elemente
specifice, proprii identitatii sale fizice,
fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;
Prelucrarea Datelor Personale – orice operaţiune
sau serie de operaţiuni care se efectuează asupra
datelor cu caracter personal prin mijloace automatizate sau neautomatizate, cum
ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, stocarea, păstrarea,
restabilirea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea,
dezvăluirea prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori
combinarea, blocarea, ştergerea sau distrugerea.
Persoana vizata – poate fi solicitantul unui produs sau serviciu oferit de catre Companie, imputernicitii
acestuia, precum si orice alte persoane fizice ale caror
Date Personale pot fi transmise sau colectate de catre
Operator, in vederea desfasurarii activitatilor
de prelucrare a Datelor Personale, atat in scop
propriu, cat si in numele si pe seama partenerilor sai
contractuali, conform scopurilor determinate de acestia
din urma.
2. Datele cu caracter personal prelucrate de Companie
In cadrul activitatii pe care o desfasoara, Compania prelucreaza urmatoarele categorii de date cu caracter personal:
·
numele, prenumele și patronimicul;
·
sexul;
·
data și locul nașterii;
·
semnătura
·
telefon mobil;
·
e-mail;
·
date bancare (în cazuri cînd clientul achită
cumpărăturile prin card/transfer bancar);
·
adresa;
·
IDNP;
·
Seria/numărul/termen de valabilitate a buletinului de
identitate
·
după caz, alte date necesare îndeplinirii scopului
menționat, conform legislației în vigoare.
3. Scopurile prelucrări de date
Activitatea financiară-nebancară a Companiei este reglementată de
legislație în cele mai multe aspecte ale acesteia, de la identificarea
clienților, confidențialitatea relației, prudență și diligență în prestarea
serviciilor, pînă la măsurile de securitate și chiar
modul în care sunt aleși partenerii contractuali. Pe lîngă
cadru legislativ și contracte, Compania se bazează și pe interesul legitim
atunci cînd prelucrează date personale. Astfel,
datele cu caracter personal sunt prelucrate cu următoarele scopuri:
a) În vederea executării unui contract la care subiectul datelor cu
caracter personal este parte sau pentru luarea unor măsuri înaintea încheierii
contractului, la cererea acestuia, compania poate efectua prelucrări de date în
scopuri precum:
– evaluarea eligibilității în vederea furnizării unor produse și servicii
ale companiei;
– derularea oricăror raporturi contractuale (cu clienții, colaboratorii sau
membrii consiliului de supraveghere, partenerii sau angajații companiei);
– executarea în condiții bune și de siguranță a tranzacțiilor mijloacelor
financiare: la ghișeu, prin transfer, card, etc;
– constatarea, exercitarea sau apărarea unor drepturi în instanța ori față
de alte autorități;
– gestionarea de solicitări/reclamații/plângeri/petiții/investigații în
legătură cu activitatea, serviciile/produsele sau angajații Companiei;
– încheierea și executarea contractelor de muncă;
b) În vederea conformării cu obligațiile legale, este necesar ca Compania
să prelucreze date în scopuri precum:
– identificarea și cunoașterea clientelei, prevenirea spălării banilor și
combaterea finanțării terorismului, prevenirea fraudelor;
– furnizarea de raportări și informații la solicitarea autorităților (de
ex: instanțe de judecată, organe de cercetare, organe de executare silită,
notari publici, autorități fiscale, autorități de supraveghere, serviciul
pentru prevenirea și combaterea spălării banilor, etc.);
– asigurarea securității în incintele Companiei;
– păstrarea/depozitarea/ stocarea și arhivarea documentelor;
– implementarea măsurilor de securitate a datelor și administrarea
continuității activității în cazul apariției unor situații neprevăzute,
inclusiv prin realizarea de copii de siguranță;
– implementarea unor mijloace care permit oricărei persoane să semnaleze
neconcordanțele/nemultumirile sesizate în legătură cu
serviciile oferite de Companie;
– conformarea cu legislația muncii în ceia ce privește relațiile cu
angajații.
c) În vederea realizarii/urmăririi intereselor
legitime pe care Compania le are în legătură cu buna administrare a activității
sale, Compania poate efectua prelucrări de date în scopuri precum:
– întocmirea documentației de vînzare-cumpărare
și de garanție pentru marfa procurată;
- deservirea pe garanție a mărfii procurate;
– diversificarea produselor și serviciilor și adaptarea acestora la nevoile
clienților;
– menținerea reputației, a integrității și a securității afacerii;
– marketing simplu și efectuare de sondaje cu privire la serviciile oferite
de Companie și activitatea acesteia;
– identificarea bunurilor și a datelor de contact actualizate ale
clienților și partenerilor, în scop de exercitare a drepturilor Companiei cu
privire la recuperarea de creanțe;
– recrutare și resurse umane cu privire la candidații și angajații
Companiei, acordarea de beneficii.
Datele cu caracter
personal ce fac obiectul reglementării prezentei politici vor fi stocate de
către Companie astfel încît să permită identificarea
persoanelor vizate strict pe durata necesară realizării scopurilor în care
datele sînt prelucrate, iar la expirarea termenului
respectiv, înregistrările se vor distruge/șterge, în funcție de suportul pe
care au fost efectuate. În cazul
obligațiilor expres prevăzute de lege acestea pot rămîne
la păstrare primind statut de document de arhivă.
4. Temeiurile legale a prelucrării de date
Datele personale sunt prelucrate de catre
Companie in baza urmatoarelor temeiuri legale:
a) in baza consimtamantului persoanei vizate, in
temeiul art. 5 alin. (1) din Legea nr. 133. Dacă a fost solicitat și exprimat
consimțământul fie la începutul relației cu Compania, fie ulterior, pentru
anumite prelucrări de date, subiectul datelor poate să se răzgîndească
în orice moment. Retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrarii de date facuta
anterior retragerii, precum și relația contractuală nu va suferi.
b) pentru executarea unui contract la care persoana vizata este parte sau
pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate inainte
de incheierea unui contract (ex. furnizarea
produsului comandat, comunicarea cu persoana vizata in vederea executarii contractului etc.), in temeiul art. 5 alin. (5)
lit. a) din Legea nr. 133;
c) in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine Companiei (ex. efectuarea raportarilor catre autoritatile competente, cunoasterea
clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului etc.), in temeiul art. 5 alin. (5)
lit. b) și art. 2 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 133;
d) in scopul intereselor legitime urmarite de
Companie (ex. recuperarea creantelor aferente relatiei contractuale incheiate,
asigurarea securitatii persoanelor si bunurilor
etc.), dar avand in vedere protejarea intereselor,
drepturilor si libertatilor fundamentale ale
persoanei vizate, in temeiul art. 5 alin. (5) lit. e) din Legea 133.
5. Dezvăluirea prin transmitere a datelor personale
In vederea indeplinirii scopurilor de prelucrare
enumerate în capitolul 3 a prezentei politici, Compania poate transmite o parte
sau toate categoriile de date cu caracter personal catre
urmatorii destinatari:
– angajaților Companie din cadrul departamentelor specifice;
– institutii publice de supraveghere;
– autoritati publice (de ex: Serviciul Fiscal de
Stat, Serviciul pentru Prevenirea si Combaterea Spalarii
Banilor);
– unor entitati organizate ca Birouri de Credit;
– executori judecatoresti, notari publici,
auditori;
– instante judecatoresti;
– partneneri contractuali și prestatori de
servicii cum ar fi: companii de livrare, avocați etc.;
Compania efectueaza o evaluare prealabila
adecvata în selectarea furnizorilor de servicii si impune acestora masuri de
securitate, tehnice si organizatorice adecvate în vederea protejarii
datelor cu caracter personal si pentru a prelucra datele cu caracter personal
numai conform legislației din domeniul datelor cu character
personal.
6. Durata prelucrării datelor cu caracter personal
Pentru realizarea scopurilor prezentate in cadrul prezentei Politici,
datele cu caracter personal vor fi prelucrate de catre
Companie pe tot parcursul relatiei contractuale cu
persoanele vizate si dupa finalizarea acesteia in
vederea conformarii cu obligatiile
legale aplicabile, inclusiv cele in materia arhivarii. Termenele legale de
arhivare sunt diferite, în funcție de tipul de date, iar în unele cazuri poate
fi și de 75 de ani. În general, datele referitoare la tranzacții trebuie
păstrate 5 ani de la terminarea relației cu clientul. Datele pot fi păstrate
însă o perioadă mai mare de timp la solicitarea autorităților sau pentru
protejarea unor interese legitime.
Pentru datele prelucrate in temeiul consimtantului
persoanelor vizate in scopul transmiterii mesajelor cu caracter publicitar,
acestea se vor prelucra pana la incetarea relatiei de afaceri cu Compania sau, dupa
caz, pana la retragerea respectivului consimțămînt.
Datele cu caracter personal prelucrate in scop de recrutare vor fi pastrate de Companie pana la finalul procesului de
recrutare pentru postul disponibil. Daca persoanele vizate doresc sa fie
contactate pentru mai multe posturi care li s-ar potrivi, datele din CV-uri si
alte inscrisuri pe care le-au pus benevol la dispozitia Companiei in acest scop, vor fi pastrate pentru o perioada de cel mult 2 ani, daca in acest
interval de timp nu se solicita stergerea lor din
evidentele Companiei.
Durata de stocare a datelor obţinute prin
intermediul sistemului de supraveghere video este proporţională
cu scopul pentru care se prelucrează datele, respectiv nu depăşeşte
30 de zile, perioada după care inregistrarile se şterg prin procedură automata, în ordinea în care au fost
înregistrate. În cazul producerii unui incident de securitate, durata de
păstrare a materialului filmat relevant poate depăşi
limitele normale în funcţie de timpul necesar
investigării suplimentare a incidentului de securitate.
Orice alte date cu caracter personal prelucrate de Companie in alte scopuri
indicate vor fi pastrate pentru perioada necesara
aducerii la indeplinire a scopurilor pentru care au
fost colectate la care se pot adauga termene
neexcesive, stabilite conform obligatiilor legale
aplicabile in domeniu, inclusiv dar fara limitare, la
dispozitiile in materia arhivarii.
7. Drepturile subiectilor
datelor cu caracter personal
Pentru o informare completă, subiecții datelor beneficiază de următoarele
drepturi cu privire exclusiva la datele cu caracter personal ce îi vizează,
prevăzute de Legea nr. 133.
Dreptul la informare – dreptul de a primi informatii
cu privire la activitatile de prelucrare a datelor cu
caracter personal, efectuate de catre Companie,
precum si despre drepturile pe care le are subiectul datelor.
Dreptul de acces la date – persoanele vizate au dreptul de acces la datele
personale, respectiv sa obtina o confirmare a
faptului ca Compania prelucreaza sau nu datele lor cu
caracter personal, precum si o copie a acestora, astfel incat
sa aiba posibilitatea de a verifica daca ele sunt
prelucrate de Companie in conformitate cu prevederile legislatiei
din acest domeniu.
Dreptul de intervenție asupra datelor – subiecții datelor au dreptul la
rectificarea, actualizarea, blocarea sau ştergerea
datelor cu caracter personal. Persoanele vizate au dreptul sa le fie corectate
datele cu caracter personal, daca acestea se regasesc
in sistemele Companiei in format eronat, daca sunt inexacte sau incomplete.
Ștergerea datelor se mai numește dreptul ”de a fi uitat”, iar în temeiul lui
persoanele vizate pot solicita stergerea datelor lor
cu caracter personal pe care Compania le prelucreaza,
in cazul in care nu mai exista temei pentru prelucrarea lor. Vor putea exista situatii in care Compania nu va putea da curs solicitarii de stergere a
datelor, si anume: in cazurile in care Compania are obligatia
legala de pastrare a datelor personale; in cazurile
in care datele sunt stocate in scopuri de arhivare in interes public sau in
scopuri statistice; in cazurile in care datele sunt necesare pentru
constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.
Dreptul de opoziție – este dreptul subiectul de date de a se opune în orice
moment, în mod gratuit, din motive întemeiate și legitime legate de situația
particular a acestuia, ca datele cu caracter personal care îl vizează să facă
obiectul unei prelucrări, inclusiv prin creare de profiluri; de asemenea,
persoana vizată poate să se opună în orice moment, în mod gratuit și fără nicio
justificare, ca datele să fie prelucrate în scop de marketing.
Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale – subiectul datelor cu
caracter personal poate cere și obține retragerea, anularea sau reevaluarea
oricărei decizii bazate exclusiv pe prelucrări efectuate prin mijloace automate
(incluzând crearea de profiluri, stabilirea capacitatii
de plata, luarea automata a deciziilor) care produce efecte juridice cu privire
subiectul de date.
Dreptul de acces la justiție – subiectul datelor are dreptul de a sesiza instanţa de judecată pentru repararea prejudiciilor
materiale şi morale, în cazurile în care a suferit un
prejudiciu în urma unei prelucrări de date cu caracter personal efectuată
ilegal sau căreia i-au fost încălcate drepturile și interesele garantate de
Legea nr. 133.
8. Prevederi finale
Prevederile din prezenta Politică vor fi supuse modificării sau revizuirii
periodic sau de ori de cite ori va fi necesar.
Politica data, precum și orice modificare propusă va fi adusă la cunostință Utilizatorului și persoanelor vizate prin
publicarea versiunii actualizate pe site-ul Companiei, cît
și la panourile informative din incintele Oficiilor Companiei.
Compania își rezervă dreptul de a efectua în orice moment modificări la
Politica cu privire la protecția și Confidențialitatea Datelor, fără obligația
de notificare, în cazul în care modificarea respectivă este impusă de
legislația în vigoare.